סאדאת הגיע לביקור, איך פיצה הרב ליכטנשטיין על ביטול התורה?

    שלמה בן יוסף No Comments on סאדאת הגיע לביקור, איך פיצה הרב ליכטנשטיין על ביטול התורה?
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב חיים נבון, מתלמידיו הבולטים של רבי אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון שנפטר בשבוע שעבר פרסם היום ברשת החברתית את הדברים הבאים:

    שווה להתאמץ לקרוא את המסמך ההיסטורי הזה, למרות האותיות הקטנות. זהו פתק שהרב ליכטנשטיין תלה בישיבה, ביום ביקורו של סאדאת בארץ, בשנת 1977 (תשל"ח).

    הרב אוהב השלום שמח והתרגש בביקור – נשיא המדינה הערבית העוינת והגדולה ביותר מגיע לארצנו! – אבל התייסר מביטול התורה שייגרם לתלמידים שיצפו בטלוויזיה בביקור ההיסטורי.

    לבסוף נאות באי-רצון לאפשר את הפסקת הלימוד בזמן הביקור. אך לצד זאת דרש להקדים את תחילת הלימוד בצהריים במשך שאר ימי השבוע ברבע שעה בכל יום, כדי לפצות על הדקות שהחסירו מלימוד התורה באותו יום היסטורי.

    11173366_838588942886427_4454829069784320181_n

    ואם ברב ליכטנשטיין עסקינן, הרי שהרב נבון מזכיר דברים שאמר הרב ליכטנשטיין  בישיבה בעקבות אסון הצונאמי ביפן, בשנת תשע"א (2011):

    "מי שיש לו אח ביפן חש חרדה טבעית. אך רובנו, שאין לנו קרובים שם, לכאורה לא חשים שום דבר. אבל עולמנו היהודי איננו רק יהודי. עולמנו היהודי הוא עולם של אברהם אבינו, עולם של רגישות, של דאגה לרווחת ולטובת העולם הכללי. מדי יום אנו אומרים פרקי תהילים. פרק-פרק אנו רואים את האיזון בין הפן האישי, הלאומי, לבין הפן האוניברסלי… 'מעשי ידי טובעים בים, ואתם אומרים שירה?!'… גם אנחנו, יושבי בית המדרש, צריכים להרגיש ולחוש את הטרגדיה שפוקדת מיליונים… תהילים ודאי שיש לומר".



    0 תגובות